Autodrom Most byl prvním českým speciálním závodním okruhem. První rychlostní závod motocyklů se zde uskutečnil již v roce 1947, na trati vedoucí okolo pivovaru. V průběhu dalších let se místa konání závodů často měnila. Na začátku sedmdesátých let se začalo o bojovat na okruhu, který byl vytyčen u nového vlakového nádraží. Tato trať získala velkou popularitu a v roce 1979 se stala poprvé dějištěm jednoho z podniků prestižního seriálu závodů sportovních vozů a sportovních prototypů Interserie. Kvůli vyšším nárokům však musela být vybudována speciální závodní dráha - na opačném okraji města.
Autodrom se začal stavět v roce 1978 v místě bývalého povrchového dolu Vrbenský. Byl využíván i pro jiné účely – probíhalo zde testování závodních i nově vyvíjených vozů a výcvik řidičů speciálních vozidel.
V 90. letech 20. století proběhla rekonstrukce celého areálu, autodrom byl přizpůsoben novým bezpečnostním požadavkům. Kolem celé tratě jsou travnaté a pískové bezpečnostní zóny ukončené ochrannými svodidly. Součástí autodromu je také travnatý divácký svah v délce 2 km kolem závodní tratě, který tvoří přírodní tribuny pro diváky, v prostoru startu a cíle jsou dále kryté i nekryté svahové tribuny.
Při závodech historické formule 1 navštívil mostecký autodrom pilot David Coulthard, který se v roce 1999 stal patronem tohoto prvního českého speciálního okruhu.
Technické parametry a zajímavosti:
Povrch tratě tvoří jednolitý asfaltobeton. Kolem celé tratě jsou travnaté a pískové bezpečnostní zóny ukončené ochrannými svodidly, dlouhými 32 km se 60000 šrouby a matkami, na disponovaných místech posílenými bariérami z pneumatik. Jednotlivé úseky tratě jsou vnitřním okruhem propojeny obslužnou komunikací, která je určena pro potřeby rychlého přesunu zdravotních, bezpečnostních a pořadatelských vozidel. V těsné blízkosti startovní věže se nachází komplex 40 zděných uzavřených prostorů garážového typu. Každý box o rozměru 4 x 8,5 m je průjezdný, z obou stran uzavřený výsuvnými vraty s ovladačem uvnitř boxu.
Délka celé tratě: 4148,24 m
Malý okruh: 2324,60 m
Nejdelší rovina: 839,48 m
Nejkratší rovina: 150 m
Šířka závodní tratě:12 - 14 m
Počet zatáček:20 (toho 11 pravých a 9 levých)
Největší poloměr zatáčky: 300 m
Nejmenší poloměr zatáčky: 40 m
Převýšení: 12,04 m
Maximální stoupání: + 2,8%
Maximální klesání: - 3,2%
Stoupání od startu: + 0,43%